marți, 18 august 2015

Tăcerea noastră n-are ecou





A devenit pământul un infern.
Iar truditorii lui,
tot mai morți,
chiar dacă sunt în viață.
Lumea-i parcă un trist ecou etern
învăluind pe toți
în fum și-n ceață.

De-atâtea ecouri surde
de rachete,
din lașitate sau din teamă,
nu ne mai strângem aproapele la piept,
nu ne mai sărutăm pe îndelete
și nu realizăm efectul înțelept:
sărutul scoate mai puțin zgomot
decât explozia unei ogive,
dar produce un ecou
ce durează mai mult
și dă
cu mult mai bine
în a existențelor arhive.

Și dimineața
ni-i mai obosită
în dezordinea
din lumea asta nouă,
urgisită;
Parcă se trezește
mai afectată
că i-am furat
un strop de rouă
de pe fruntea deja ridată.

Și ecoul zilelor noastre
-mai mult decât ne-am fi închipuit-
se va întoarce,
peste timp,
într-o bună zi, pălmuit.

Tot aspirăm
și așteptăm
la ziua de mâine;
Ce ne poate-aduce?
Ne sună-n cap ca un ecou,
promisiunile caduce.

Nici ecoul
nu ne mai este fidel
și-am început
să ne temem de el!
De frică,
nu mai privim în spate,
suntem disperați;
Chiar dacă se aude
doar ecoul pașilor purtați.

Tăcerea noastră-i un strigăt.
Cine să-l audă
dacă n-are ecou?
Așa se va spune și despre
încercările mele poetice.
Că sunt ecoul mimetic
al muzei eliberate
de implicarea în ecou.

Nu știu
cum se va auzi glasul meu.
Ecoul nu-mi cere
și nu-mi spune
niciodată părerea.
Fericirea e mai vorbăreață.
Dar e și ea ca un ecou.
Îți răspunde
de fiecare dată,
dar vine
de foarte puține ori.

Am auzit că
ecoul are și chip.
Mi-am propus să verific.
Am închide ochii
și am simțit,
alert,
trecând pe lângă tine
viitorul incert
-ecou nestabilizat
al unui trecut îndepărtat.

Orice ar fi,
ecoul își vede de treaba lui,
în fiecare zi.
Știu că nu poate
și nici nu vrea
să tacă;
Oare ce-l împiedică,
atât de mult,
s-o facă?

E greu
de dat răspuns la întrebare.
Poate nu tace,
deocamdată,
deși eu îl implor
de fiecare dată.
Cu acest ecou,
se întâmplă un tumult.
Ca și cu inima
ce mă îndeamnă necontenit
să o ascult.

În ecoul speranței mele,
aștept un gând de la tăcerea ta.
Tot un ecou.

Din volumul ,,REVERIE"
Drobeta-Turnu Severin, 2O15, 8 august

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu