duminică, 16 august 2015

Destinu-i dans pe fire curgătoare




Într-o zi de vară, am văzut cerul plângând
Și-atunci m-a străfulgerat albastrul gând
De a-mi purta, cu curaj, pașii în căutarea cuibarului
În care și-au dat întâlnire lacrimile sărate ale cerului.

Purtăm în noi minunile pe care le căutăm în afară;
Am constatat într-un ceas predestinat de blândă seară.
La capătul zilei, mi-ai vibrat în suflet, mare, al tău suspin,
La confluența dintre cutezanța inocenței mele cu al meu destin.

Mi-ai fluturat zâmbind speranța pe filele de suflet,
Mi-ai presărat albaștri muguri de vis pe al pașilor umblet,
Mi-ai împrăștiat cu aripi de îngeri nisipul de pe mal,
Mi-ai împlinit destinul între cer senin și albastru' val.

Și-atunci când crudul destin ce mi-a fost hărăzit,
Cu săgeți otrăvite de demoni, în plin, m-a lovit,
Mi-ai pus sufletul pe rană și mi-ai spus la umbră:
- Orice durere trece. E-un fel de pânză sumbră.

Nimic din ce-i omenesc nu-ți poate fi străin!
Să nu exiști deloc, acesta-i cel mai crunt destin!
Nici chiar o dragoste care-ți încrucișează destinul din mers
Nu trece fără să lase-n piept o urmă imposibil de șters.

Destinu-i dans pe fire curgătoare, adesea, instabile,
Ce răscolesc dezamăgirea și-ndoaie așteptările, copile!
E-un braț de rouă sub un nor, pe-o arșiță de soare,
Pe care-ți așezi sufletul istovit când e rănit și doare.

Destinul joacă rolul vieții într-un mod tăcut și, uneori, ironic,
Pe scena dintre răsărit și-apus, a unui amfiteatru cosmic.
Și ceea ce este sortit apriori să ți se-întâmple
Va găsi o cale de a-ți crește ghiocei la tâmple.

Destinul este asemeni stelelor; îl putem atinge doar la infinit,
Dacă, la fel ca marinarul de pe-ntinderile albastre, fără sfârșit,
Le alegem pentru a ne orienta, iar atunci când le urmărim,
Atingem cu bine portul vieții și ajungem să ne împlinim.

Din volumul ,,MARE ȘI DESTIN"
Drobeta-Turnu Severin, 2O15, 14 august

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu