marți, 18 august 2015

Reverie matinală




Salcia răcoroasă mă îndeamnă,
apoi, mă cheamă
și m-acoperă
cu flotila ei de corăbii minuscule.
Umed și palid,
iarba sclipește,
iar soarele crește
ușor
printre catarge
în timp ce zefirul,
născut din roua zorilor,
îi umflă timid velele.

În fiecare dimineață,
tot mai răcoros
și tot mai intens,
aud un murmur,
când mai deslușit,
când mai tainic
al unui univers ...
Nu știu, dacă îndepărtat,
sigur, puțin explorat,
în niciun caz, exploatat.

Culcat pe spate,
stau sub podoaba supusă
gravitației
cu veleități
de veșnicie precară
și
cu un subînțeles,
ascuns chiar propriei mele atitudini,  
închid ochii
cu un surâs nevinovat,
într-un rictus
scăpat propriei mele puteri
de împotrivire

Privind spre nicăieri,
creierul aleargă herghelii de gânduri.
O revoluție în reflecție,
gândurile îmi provoacă.
Prin ele,
trec magelani,
filozofi
și poeți
din vremuri demult apuse.
Și toți navigă solitar
cum înoată marea-n valuri de maree.

Făcând să dispară,
pentru totdeauna,
de pe cerul lacului,
un elicopter de asalt,
dar fragil,
un clean plescăie unda
și-mi aduce gândurile
pe drumul drept.

 Din volumul ,,REVERIE"
Drobeta-Turnu Severin, 2O15, 6 august

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu