marți, 18 august 2015

Dumnezeu înflorește curcubee în nori





În lumea asta infinită,
este prea puțin ce pot arăta,
dar,
nelipsita nemiloasă ispită
mă încurajează a căuta.
Și,
atunci când nu sunt obligat să dispun,
să pot gândi
ori spune ceva
sau orice
la întâlnirea,
întotdeauna plăcută,
cu un prieten nesigur,
un fel de icar
cu aripi de ceară,
în zbor spre înalt,
călăuzit de picăturile de sânge,
curgând din soarele rănit-
speranța.

Vis nemuritor
pe sufletul ochilor deschiși,
amalgam stăruitor
de dorință și așteptare,
concentrat în cea din urmă scânteie
care se stinge în orice inimă mare.

Am senzația,
tot mai deslușit,
nu doar uneori,
că Dumnezeu
înflorește curcubee în nori
pentru inimile îndurerate
care să le țină de mână în întuneric
și să le îndrume pașii irișilor
spre geana dimineții.

Neștiind
unde vor veni zorile și când,
deschid fiecare fereastră,
de lumină flămând,
și mă îndepărtez ușor, ușor,
de acel vis nemuritor
până spre apusul zorilor.

Este o condamnabilă ignoranță
să dormitezi în acest ațipit de speranță.
Așa este făcută ea, speranța,
să nu ne abandoneze niciodată.
Nici să ne îngăduie toleranța
de a o/ne neglija,
 chiar și câteodată.

Speranța te face să trăiești temerar,
uneori, pe nori de iluzii, în paradis,
de cele mai multe ori,
în echilibru precar,
pe o punte suspendată peste abis.

Chiar dacă aceste aserțiuni
îmi dau de furcă,
speranța după mine tânjește.
Doar după pașii care urcă,
treptele se înmulțesc și
scara se lungește.

Orice,
în viață,
vi s-ar întâmpla,
încercați să depășiți limita mea:
de a avea imaginație
atât de puțină
pentru a-mi închipui lumea fără mine.

Din volumul ,,REVERIE”
Drobeta-Turnu Severin, 2O15, 18 august

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu