marți, 18 august 2015

Suflete gemene





Ne-am întâlnit
într-o vară fierbinte,
eu, tânăr sălbatic și visător,
tu, înger coruptiv.
Sufletele noastre răvășite,
într-un fior de foc
și de noroc,
au devenit reciproc
pendinte.

Și tu și eu
gândim la fel,
simțim la fel
nevoia și bucuria luminii,
a focului incandescent și infinit,
inocența de a ne deschide sufletul
și de a-l răvăși pe al altora,
de a gusta din dulceața buzelor
imaginate în vis,
de a privi direct în ochi
și de a reflecta sclipirile lor
cu zâmbete sau răceală de iriși
făcând de prisos diamantul,
de a călători pe aripi de vânt
și de ploi
și,
mai presus de toate,
de a împărtăși toate dorurile lumii.

Suntem un amestec interesant:
de vise frumoase
și coșmaruri odioase.
Câteodată,
ne simțim rătăciți și izolați,
în puterea și singurătatea
stăpânului de destine.
Dar nu suntem așa.
În toată căutarea noastră,
ne-am găsit unul pe celălalt,
ca o nedreptate reparată
care să ne facă goliciunea
suportabilă.

Suntem două suflete gemene.
Amândoi avem
complexul lui Peter Pan,
al celor care nu vor să treacă
de la adolescență
la vârsta adultă.

Într-o viață anterioară,
cred că am fost fluturi
și încă mai păstrăm
acea sete de a zbura
din floare în floare
și de a pluti liberi,
sfidând împotrivirea cosmică-
gravitația.

Iubim curiozitatea,
diversitatea,
ne desfășurăm prin schimbare,
tulburăm vântul.
Pentru noi,
lipsa de culoare
și excesul de nemișcare
înseamnă
privare de libertate
și, ce-i mai grav,
poate chiar moarte.

Gurile rele spun că avem o viață dublă:
una respectabilă
și una condamnabilă.
Puțin contează.
Acesta este efectul de fluture.

Dacă tu ești însăși libertatea,
iar eu țin la libertatea mea,
o las cu bucurie
și satisfacție
și altora.

Natura a vrut, probabil,
să fim egali,
dar am ieșit complementari.
Tu, cu măreția ta,
iar eu, un firicel de nisip
cu trup distinct și unic chip
pe care-l  mângâi, infinită mare,
cu geana ta cristalină de sare.


Din volumul ,,REVERIE"
Drobeta-Turnu Severin, 2O15, 14 august

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu