joi, 20 august 2015

Revelație sau dilemă?




Deși,
despre adevăr,
am primit atâtea certitudini și asigurări,
de la prieteni cu prestanță
și chiar de la viață,
am o constatare tristă
despre un lucru care mă înfioară
pe care,
pentru prima oară,
îl scot în afară:
mi-a trebuit o viață întreagă
să am revelația
că adevărul nu există.

Sau poate,
mult prea preocupat de
„de unde”, „încotro” și „de ce”,
nu am mai avut atâta energie
să-l descopăr și să-l arat și altora.

Dacă eu nu sunt în stare să-l găsesc,
de ce nu mă caută el?
Sau ajunge la mine doar când
sunt plecat în căutarea lui?

De ce mai avem nevoie
de gânduri nerostite și vorbe?
Nu cumva,
gândurile sunt făcute
doar pentru a-i ascunde adevărului forma,
iar cuvintele, sensurile lui - până acum - tăinuite?

Trăim vremuri halucinante:
prea mult,
minciuna prinde viteză,
se umflă în pene
și-și revendică statutul de adevăr.
Și atunci,
de ce să mai inventăm adevăruri
când ea are atâta crezare?

Cu toate că
încerc să mă opun cu ostentație,
sitcom-ul meu curge
din revelație în revelație:
singurii oameni care percep adevărul
sunt cei care își trăiesc, în afara vieții,
misterul.

Și totuși ...
Deși am încercat să schimb asta mereu,
îmi este din ce în ce mai greu
să cred că trăiesc doar în minciună;
Poate doar într-un adevăr
care este numai al meu.

Imens în doruri,
în posibilități, finit,
încă, mai caut vieții mele trebuința.
Și-n curgerea mea,
de la nimic spre infinit,
îmi port dilematic și resemnat neputința.

Din volumul ,,REVERIE”
Drobeta-Turnu Severin, 2O15, 2O  august

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu