vineri, 20 ianuarie 2017

PE MALUL LACULUI




Privindu-ţi luciul precum lama,
Cuprins de-un dor fără pereche,
Ca într-un vis, o văd pe mama
De veghe lângă poarta veche.

Iar undele-ţi – un cor de iele –
Cântau psalmodii fără nume
Şi cred că-şi aminteau şi ele
Că am plecat demult în lume.

Urmărind pe boltă lăstunii
După a soarelui scăpătare,
Am tresărit când cornul lunii
I-ascunse steaua lucitoare.

Cu vraja vremii de-odinioară,
O dulce întrisatre mă supune
Şi inima începe să mă doară
De câte glasul amintiri-mi spune.

Şi toate-s vii, ca prin minune,
Când păsuri tainice mă cheamă,
Din ăst izvor de-nţelepciune,
Vreau să m-adap de bună seamă.

Cât timp ursita mă leagă de lume,
iar fiorul nostalgiei mă străbate,
Stau îngânând un dulce nume
Şi-ascult sărmana inimă cum bate.

(Drobeta-Turnu Severin, 2O17, 2O ianuarie)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu