miercuri, 18 ianuarie 2017

FALNICUL STEJAR




Stau la biroul meu patinat din lemn de stejar
Şi cuget la liziera din spatele casei părinteşti;
Ochii sufletului poposesc pe un fraged vlăstar
Ce poartă prin timp taina moştenirii strămoşeşti.

Acum mai bine de cinci decenii, pe o vreme ploioasă,
Mi-a prosferisit bunicul o ghindă dolofană şi sănătoasă;
M-a cercetat cu-n înţeles anume fără a-mi vorbi
Din preafundul căruia, am presimţit că aşa ar grăi:

„Pare o sămânţă cu suflet care promite să spargă azurul;
Aşa cum o văd, se va împrieteni cu veşnicia şi vulturul,
Cu rădăcinile adânc înfipte până în miezul pământului,
Va fi cuibar pentru  păsările cerului şi aripile vântului!”

Când pădurile se strângeau chircite-n plointoasa toamnă,
Am culcat-o-n bulgări reci învelind-o cu frunze de-aramă.
Ca să m-asigur că gestul nu va fi la cheremul uitării,
I-am presădit alături o plăcuţă cu însemnele plantării.

În anul în care bunicul s-a poticnit de-al vieţii hat,
Dolofănica ghindă, deja, înfeudase marea de suhat.
Am atârnat de cea mai naltă crenguţă a stejarului
O glăjuţă conţinând datele de referinţă ale vieţii lui.

Tata, mama, unchi, mătuşi, verişori, chiar şi nepoţi au urmat,
Respectând dorinţa bunicului, fiecăruia, câte o glăjuţă, i-am aninat;
Şi uite aşa, cu stele încătuşate-n coroană, predestinat şi paralogic,
Stejarul a devenit martorul viu al arborelui nostru genealogic.

Oare ce voi face când n-am să mai fiu în stare
Să mă caţăr în stejar şi să anin glăjuţele amare?
Mă gândesc acum că lucrul cel mai înţelept
Ar fi să m-aburc pe-o ghindă dolofană şi s-aştept.

Aşa cum doresc pentru tot neamul meu,
Acestui stejar îi doresc să rămână mereu
Contemporan cu bunul Dumnezeu!

(Drobeta-Turnu Severin, 2O17, 18 ianuarie)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu