duminică, 8 ianuarie 2017

DIALECTICA VIEŢII

 
Când vântul spiritului divin
Peste bucata de lut a suflat,
A impulsionat fluxul sangvin
Şi-n însufleţire ne-am aflat.

Ca o enigmă nepătrunsă,
În cuvinte, intraductibilă,
În şuvoiul sângelui ascunsă,
Viaţa-i o virtute ireductibilă.

Căutând sensul sub stele,
În ale destinului lenjuri,
Sunt cobaiul vieţii mele
Prins între două vârtejuri.

De pe ţărmul hărăzit,
Încercând să n-o înec,
De la nimic spre infinit,
Îmi duc viaţa la edec.

O albie să-i fac, mă străduiesc,
Având amprentă clară în decor;
Nu vreau cu detaşare s-o privesc
Fiind un oarecare spectator.

În liniştea pe care-o preţuiesc,
Încerc să mă cunosc pe mine însumi;
Dar destinul meu e să trăiesc
Dansând mereu printre furtuni.

Cu viaţa, nu vreau să mă războiesc,
Misterul ei nu mă bagă-n sperieţi;
Eu vreau realitatea s-o trăiesc
Acum, ci nu în celelalte vieţi.

Căci viaţa este permanentă, firesc;
Trăirea mea, vremelnică – aşa-i ursită,
Iar eu, altceva, nu-mi doresc
Decât să am o viaţă împlinită.

(Drobeta-Turnu Severin, 2O17, O8 ianuarie)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu