marți, 5 ianuarie 2016

OMULEŢUL DE ZĂPADĂ





La sfârşitul anului trecut,
am încercat să compar două noţiuni, aproape diferite:
natura şi libertatea
şi să înţeleg importanţa altor două, aproape nedespărţite:
inocenţa şi simplitatea,
într-o lume atât de pefidă şi de complicată.

În efortul de a afla răspunsul,
într-un capăt de livadă,
am încercat să construiesc, după mintea mea,
un omuleţ inocent de zăpadă,
pe covoraşul mult prea subţire de nea.

Din lipsă de prea multe idei
 fluturi argintii care au zburat prea aproape de soare 
nu m-am putut bucura de această realizare.
În aceste condiţii de anotimp,
cu speranţă, la sfârşitul de an, ne-am despărţit,
demersul meu rămânând, pentru un timp,
un vis neîmplinit.

Prima ninsoare din acest an, triumfală,
m-a găsit în aceeaşi stare de confuzie fadă.
Nefăcând din asta un titlu de fală,
la ceasul când soarele raţionalizează lumina,
am construit omuleţul restant de zăpadă.

În dimineaţa următoare, în mantia diafană,
pierdut de cuvinte şi cu privirea cristalină,
omuleţul privea cu o înţelegere aproape umană
feţele unor copii îmbogăţindu-se de lumină.

Neînţelegând că, sub asediul razelor de soare,
omuleţul atins de înţelepciunea luminii
se topeşte şi cu timpul dispare,
copiii se bucurau de prezenţa lui pe timpul zilei,
dar, cu sprâncenele arcuite de apăsarea milei,
se întristau la gândul că gerul nopţii ar putea să-l doboare.

Fără ezitare, i-au pus pe cap o oală în loc de pălărie,
l-au înveşmântat într-un roşu palton
ca, peste noapte, frig să nu-i mai fie,
transformându-l, astfel, într-o miniclonă a lui Moş Crăciun.

Din simplitatea naturală a acestui gest firesc,
am înţeles că inocenţa este o avalanşă de fluturi
pe versantul inimii unui copil  dar dumnezeiesc.

De această lecţie de inocent prichindel,
m-am bucurat şi eu mai mult decât niţel.
Că-n fiecare dintre urmaşii omului, natura a sădit
o sămânţă de libertate; libertatea de a fi fericit.

La final de poem, un mesaj se poate remite:
cât de benefic este să fii pătruns de puritatea inocenţei
şi cât de simplu se poate transmite
un mesaj pentru trezirea conştiinţei!

Din volumul ,,REVELAŢIA CUVINTELOR"
Drobeta-Turnu Severin, 2O16, O5 ianuarie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu