miercuri, 20 ianuarie 2016

MEDITAŢIE



După un trecut cu bucurii nesperate şi vise, uneori, amăgitoare,
Mi-aş dori să trăiesc clipele prezentului mult mai relaxat,
Dar viitorul prefigurat îmi dă fiori fierbinţi de-ngrijorare
Şi mă simt, cu fiecare zi, din ce în ce, tot mai vexat.

Discrete şi plăpânde, clipele de fericire se arată foarte rar,
Căci fericirea este doar o viziune de speranţă şi plăcere.
Adevărurile şi realităţile vieţii ma-u învăţat un lucru clar:
O zi de fericire, şi-un an de lacrimi şi suferinţă, poate cere.

Dreptul la fericire nu este un dat cu decenţa tainei fecundă.
Străluceşte precum o stea căzătoare şi durează, cel mult, o secundă.
Este, mai degrabă, un echilibru interior, o lucrare de imaginaţie
Pe care viaţa şi-o oferă sieşi, din când în când, ca o motivaţie.
 
Pentru a ne câştiga dreptul la pretinsa fericire statornică,
Luptăm unii împotriva altora cu o înverşunare bolnavă, prefăcută.
De aceea, nu cred că vom întâlni vreodată fericirea cronică.
Numai surâsul uitat în oglindă mai inventează fericirea acută!

Eu ştiu, însă, că viaţa nu-i decât o adevărată aventură
În care orice porţie de fericire se plăteşte cu lacrimi şi emoţii.
Tot ce ni-i dat e scris în cartea vieţii foarte dură
Pe care-o răsfoieşte la-ntâmplare vântul sorţii.

Fericirea nu ni-i dată ca o destinaţie (finală) în viaţă.
Întotdeauna, finalurile sunt partea ei cea mai tristă.
Dacă dreptul la fericire s-ar negocia pe-a destinului piaţă,
Mi-aş cumpăra cea mai frumoasă parte din câte există.

Din volumul ,,REVELAŢIA CUVINTELOR"
Drobeta-Turnu Severin, 2O16, 2O ianuarie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu