sâmbătă, 2 ianuarie 2016

AMINTIRI ARGINTII












În tăcerea unui surâs, gândurile rostogolesc clipele bucuriei
Când cerul îşi scutură pacificator steluţele pe aripile sufletului.
Printre nămeţii fideli ai amintirilor, trece săniuţa copilăriei
Despicând frigul sub scârţâitul molipsitor al omătului.

La început de an, iarnă îmi bate cu lacrimi îngheţate în geam,
Justificându-se cu fulgi de lumină şi dulci amintiri
Din vremea când pe tărâmul nevinovat al copilăriei rătăceam
Şi-mi fremătam bucuriile sub ale Mamei iubitoare priviri.

În complicitatea tăcerii celeste, imagini fără glas îmi apar.
Pe o scară suitoare spre bolţi, inima îmi plânge de (ne)bucurie.
Aş vrea să mai pot strânge la piept al cerului nepreţuit dar,
Dar între noi stă, neclitită, tăcuta şi înfricoşătoarea veşnicie.

Zadarnic, încerc să mă las, pe aripa fulgilor de nea, purtat,
Şi să mă-ntorc la anii de vis înfloriţi, acolo, în satul dintre lunci.
Maşina timpului mă coboară la întâlnirea cu amintirile de neuitat;
Doar ele rămân singurul adevăr din tot ce-am trăit atunci.

Peste timp, lacrima dorului îşi picură sarea fierbinte în şoapte.
În fumul ieşit pe coşul casei, adulmec trosnetul lemnelor pe foc.
Ninge cu argint de icoană peste pomii din grădină, în prag de noapte
Şi,-n suflet, simt miros de cozonaci, de mere coapte, de scorţişoară şi de busuioc.

Peste vraja dulce a amintirilor, vremea mă ninge, clipa mă doare,
Iar timpul nemilos, într-un minuscul popas astral,
 Din ropotul său nezăgăzuit, ca o sfântă minciună consolatoare,
Mi-aduce, pentru câteva clipe, zâmbetu-Ţi de floare şi parfumul sideral.

Prin fereastra amintirilor, în care întâlnirea începe să mă doară,
Te văd în faţa casei strângând canonada iernii în grămadă.
Îmi ascult gândurile şi strigătul mut al timpului ce zboară.
Imperturbabil, clepsidra nevăzută cerne fulgii de zăpadă.

Chiar dacă fluturi argintii se îngrămădesc la mine pe frunte
Şi cineva va încerca să-mi umble prin amintiri, într-o bună zi,
Nu voi permite nici cel mai mic rău să li se întâmple
Şi de chipul Tău prelins în stele, cu dragoste, îmi voi aminti.

Din volumul ,,REVELAŢIA CUVINTELOR"
Drobeta-Turnu Severin, 2O16, O1 ianuarie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu