luni, 13 iunie 2016

DANSUL VIEŢII


M-am născut sub semnul unei stele
care dansa lumina
în culoarea şi parfumul florilor
în ritmul secundelor
din ecoul vântului
pe vârtejul apelor jucăuşe
peste împotrivirea pietrelor.

Acelaşi simplu dans
pe o podea albastră de viaţă,
de cele mai multe ori,
grăbit,
petrecut la întâmplare.

Artă în sinceritatea tiranică a trupului meu
în care eu însumi sunt materia
din care este realizată.

Fascinaţia senzualităţii dorinţelor orizontale –
mit generator de pasiuni şi fantasme;
limbajul trupului –
poem în care fiecare mişcare este un cuvânt;
limbajul sufletului –
zâmbet care se topeşte în gânduri ...

Uneori, mă mai poticnesc;
nimănui nu-i pasă dacă nu dansez bine;
mi s-a dat această şansă a repetiţiei şi
optez să merg mai departe;
nu mă tem de căderi,
perspectiva (im)perfecţiunii nu mă înspăimântă;
cicatricile destinului sunt inerente.

Parcă aş tot exersa dansul luminii
pe pantele abrupte
în răsunetul munţilor noştri tăcuţi,
pe pădurile lor de doine –
adevărate catedrale ale golgotei româneşti,
peste ogorul de grâu îngălbenit,
peste planctonul de la Pontul Euxin,
pe valurile Dunării ...
în potpuriul ritmului cosmic
până la pauza de cord
de la balul de adio.

Viaţa,
perteneră de dans între cer şi pământ,
spectacol cu semnificaţie majoră
şi intrare liberă
pe fond de (ne)linişte
în care păpuşile dansează fără sfori ataşate.

Viaţa şi moartea în pereche
precum lumina şi întunericul –
mesaj primitiv al genezei.


Drobeta-Turnu Severin, 2O16, 13 iunie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu