marți, 26 iulie 2016

REFLEXUL VIEŢII


 Am cunoscut marea iubire, la un moment dat,
În care ploaia întreţinea o candelă de curcubeu;
Într-o  dulce privare de libertate, i-am cedat
Libertatea de a umbla desculţă prin sufletul meu.

Măgulit, am cunoscut şi iubirea cu sumă nulă
În care, pentru scurte perioade, m-am refugiat;
Probând că iubirea adevărată are unică formulă
Care nu acceptă soluţii repetabile sau plagiat.

Asumând  riscuri, am decontat şi eşecuri câteva,
În cutezanţa de-a făptui ce mi-a trecut prin gând;
Din fiecare greşeală, am învăţat câte ceva
Şi-am devenit cu mult mai liber regretând.

Uneori, am năzuit stăruind cu mintea fierbinte,
Alteori, nu cred că mi-am dorit suficient;
Dar tot ce am de îndeplinit de azi înainte:
Să aranjez aceste dorinţe într-un tot coerent.

Într-un târziu, accentuând o mustrare de cuget reală,       
După o existenţă înspumată ca fluviul în tumult,
Am înţeles că o viaţă mai liniştită, aproape normală,
Este privilegiul pe care-l venerez cel mai mult.

Tot ce-am realizat până acum, rând pe rând,
Reprezintă reflexul vieţii împotriva viiturii;
Sunt mai departe sclavul lui şi-l văd continuând
Cu riscul de-a fi om în acord cu legile naturii.


Drobeta-Turnu Severin, 2O16, 26  iulie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu