miercuri, 20 iulie 2016

CA-N CODRU



Mi-e gândul la satul meu, cândva, aşezat:
Nu mai (re)găsesc ramuri verzi să-mi spună
Ce sănătos şi frumos am dus-o împreună!
Şi-i văd viitorul tot mai cutremurat.

În lipsa aranjamentelor de ploi din crâng,
Ghinda şi jirul nu se mai visează pădure;
Sunt condamnate dorul inimii să-ndure
Când razele amurgului pătrund în adânc.

Nu mai este codrul cu românul frate;
De la o (ne)vreme, a devenit sfidător
Şi,-n tic-tacul sevei lui răzbunător,
Îl ucide-ncet, dar sigur, în puţine rate.

La noi, nu mai există uscături,
Copacii şi-au resetat ceasul biologic;
Ceea ce mi se pare foarte logic
Cu-atâtea luminişuri prin păduri.

A devenit un fapt aproape cert:
Nu mai deschidem fereastra naturii
Să ascultăm frumosul cânt al pădurii;
El vine doar dinspre sala de concert.

Păsările – seminţe cu aripi cerşind maternitatea –
Încolţesc în văzduhurile desţelenite de vânt,
Nu mai găsesc adăpost în al pădurii veşmânt;
Doar iluzia le mai întreţine timid libertatea.

Alte vieţuitoare iau poteci spre Calea Lactee,
Clorofila se converteşte în cozi de secure,
Puţinii copaci ce mai au parte de pădure
Tind să se retragă (ne)marcaţi spre muzee. 


Drobeta-Turnu Severin, 2O16, 2O  iulie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu