marți, 4 octombrie 2016

VIAŢA-I O CĂLĂTORIE FĂRĂ HARTĂ





Într-o stare febrilă de gânduri, în despicătura dimineţii,
Când am prins a-nţelege că viaţa-i unică şi-mi aparţine,
Am decis să-mi extind în permanenţă hotarul libertăţii,
Crezând că doar aşa voi căpăta mai multă-nţelepciune.

Am evadat din realitatea imediată cu inocentă speranţă,
Dispus să-mi asum riscuri de orice magnitudine;
În dorinţa da a obţine cât mai mult de la viaţă,
Am călătorit de multe ori la margine de incertitudine.

De cele mai multe ori, am căutat să străbat drumul nebalizat.
Mi-am permis chiar şi cinci duzine de călătorii de revoluţie;
Imaginativ, manipulând tot felul de observaţii, am realizat
Că viaţa cosmică este mai mult decât ordine mecanică în evoluţie.

Am colindat pustiuri şi întinderi de ape de pe toate zările
Să adun pentru mintea şi sufletul înfometate  proviziile necesare.
Cu străşnicie, mi-am căutat pretutindeni întrebările;
Pe cele fără răspunsuri imediate, le-am oprit pentru procesare.

Înfruntând împotrivirea insistenţelor, nici astăzi, n-am aflat
Răspunsuri extrem de bine camuflate în ale cerului memorii;
Testându-mi resursele faţă de necunoscut, conchid resemnat
Că fiecare opinie se leagănă insidios la marginea erorii.

Cineva a ferecat lumea, ascunzând-o într-o tăcere conspiratoare,
Făcându-mă să cred că doar mintea mea e cauza fenomenelor sub soare,
Iar efectul este însăşi diversitatea realităţii înconjurătoare;
În această tăcere plină de sensuri nebănuite, am învăţat să am răbdare.

Timişoara, 2O16, O4 octombrie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu