vineri, 10 februarie 2017

Amurg frenetic
















Soarele scapătă spre apus. Se cerne lumina pe zările joase;
Preschimbată-n umbre, o dublă confruntare ne pândeşte:
Ori, resemnaţi, lăsăm teroarea să ne pătrundă-n oase
Sau, cu curaj, înflorim jăraticul sorţii cu al vieţii cleşte.

La chemarea amurgului, sufletul  culege imagini din amintiri,
Pe orizontul curbat de lumina sângerie, cu ochii, le petrece,
Aprinzând întunericul, felinarul nopţii-l încearcă din priviri,
Când lama vântului vrea să-i taie lumina, refuză să se-aplece.

Când bolţile visului se comapară cu cerul de sus,
În confruntarea cu amurgul, eu nu mă las răpus
Şi-i dau semnificaţia mea, cu mult mai presus,
Decât conotaţia obişnuită de bătrâneţe sau apus.

Mă gândesc că, în pomăriştea cu năzuinţe ne-mplinite,
Din petale târzii, mai pot împleti un curcubeu (ne)aşteptat,
Iar gândurilor fremătânde, cu lumina înţelepciunii împletite,
Le mai pot reda bucuria vieţii în sufletul meu, treptat.

Cu trupul ancorat în optimismul meu încă robust,
Vreau să mai resimt parfumul trecutelor iubiri
Şi,-n inimă, să-mi încolţească muguri de arbust,
Trăind cu-aceeaşi frenezie viaţa, în amurg de amintiri.

(Drobeta-Turnu Severin, 2O17, 1O februarie)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu