sâmbătă, 20 ianuarie 2018

NECUVINTE


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ea a (a)bătut spre mine briza a-ntrebare.
Tresărind, eu i-am răspuns a acceptare.
Ea a întins spre mine talazul ca un braț.
Eu am întins spre ea brațul ca un țărm.
Ea m-a-mbiat la gânduri nesperate
și m-a-ncercat cu descurajare
și-o viață prea singură.
Eu am înfruntat-o cu tenacitate și
m-am ales cu o fărâmă de speranță
ca o măsură preventivă.
Ea m-a sedus cu libertatea fără de sfârșit
a temnițelor albastre.
Eu îi sunt dator cu un strop de-nțelepciune.

Eu am devenit valul zbuciumat între malurile sale.
Paradoxal, ea, liniștea dintre malurile mele.
Eu am trecut prin ea.
Ea a trecut prin mine.
Eu simțeam cum urcă sângele meu precum fluxul.
Ea, cum mi se scurge sufletul ca refluxul.
Eu, proră de corabie
care-și face rondul de viață
în unduirea vesperalelor hore tălăzuite.
Ea, deschizătoare de orizonturi
la-ndemnul selenarelor chemări.

Sub răsfrângerea de-oglindă,
ea a rămas o lume de-nceput,
rece și atotcuprinzătoare.
Eu, cu inima înflăcărată,
veșnic îndrăgostit.

Înfiorând țărmul,
ea este același sărut funciar de creație divină.
Uitând de suferințele toate,
eu rămân țărmul
care-i dorește sărutul generator de lumină.

Poarta țărmului a rămas deschisă.
Prin ea, prezentul se-afundă-n trecut;
încă, mai reverberează ecoul primului val.
În amurgul de nacru,
reperând hublouri crepusculare,
amintirile sortează nisipul clepsidrei
pătrunse de timpul scurs în talazuri.

(Drobeta-Turnu Severin, 2O18, 2O ianuarie)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu