vineri, 11 ianuarie 2019

TETRASTIHURI (din volumul ,,ECOUL CLIPEI”)


Primordiu

În satul meu natal, s-a născut poezia
Pe când bunicii mă-nveșmântau cu iia;
În satul meu natal, s-a născut cuvântul
Și, azi, abia, li se mai vede mormântul.

Condeiul meu

Condeiul visa-ntr-o călimară
Că-noată pe o mare de cuvinte;
A tras toată cerneala pe nară
Ca foaia albă să îl țină minte.

Efecte suprapuse

Gândurile sunt semințele acțiunii
Răsădite-n țarina tăcerilor nopții
Ce-ncolțesc sub sprâncenele lunii
Și rodesc la-ndemnul vântului sorții.

Primăvară-n satul natal

Când pașii spre sat mă călăuzesc
Și primele case în zare se ivesc,
Simt cum ochii mi se umezesc
Și mugurii copilăriei cum pleznesc.

Dorinţă

Mai vreau acele ierni zglobii,
Din vremea când eram copii,
Să topească grijile lumii în palmă
Ca un fulg de nea pe marea calmă.

Îndemn

Nu-mi place când privesc toamna plângând,
Nici cerul coborând sub valul fiecărui gând.
Pe frunte, port riduri de socotințe nerostite;
Cu toate astea, nu renunţ la malul cu ispite.

Întrebare

V-aţi întrebat vreodată de ce oare
Toate inimile sunt aproape la fel,
Formate dintr-un semn de întrebare
Pe care oglinda îl reflectă fidel?


Similitudini

Inima se aseamănă cu o frunză,
Amândouă fiind vieţii motorul.
Pulsaţiile inimii sunt ca şi vântul;
Numai când bat, întreţin zborul.

Echivalenţă

Când încetează bătăile de inimă,
Porţile cerului rămân deschise,
Dar sufletul nu se mai animă
Atunci când seacă izvorul de vise.

Tainele inimii

Între două semne inverse de-ntrebare
Care-nchid înțelesuri profunde,
,,Inima are taine sfinte pe care
Rațiunea nu le poate pătrunde.*”

Legile naturii

Sunt legi ale Domnului
Eterne și imuabile
Deosebite de-ale omului
Efemere și variabile.

Viața

Fiindcă, pe măsură ce se consumă,
Se-apropie tot mai mult de cruce,
Jocul de umbre pe care-l produce
Tot mai multe înțelesuri însumă.

Orele tiranice aleargă

Nu știu să meargă la pas,
Nu-ngăduie niciun popas...
Nici măcar al sorții ceas
N-arată câte-au mai rămas!

Destin

Oricum ar fi omul profețit,
Secunda sorții îl doboară;
Căci nu e corp însuflețit,
În astă lume, să nu moară.

*Aforism celebru de Guy de Maupassant

(Drobeta-Turnu Severin, 2O19, 1O ianuarie)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu