vineri, 7 septembrie 2018

O rană mișcătoare



Mă preumblu pe străzi,
învălmășeală haotică de reprezentări interioare;
mă șterg la ochi din ce în ce mai des.
Înlăuntrul meu, se prăbușesc faleze de nisip;
marea se golește puțin câte puțin.
Mama mi-a ancorat un genocip care ticăie înapoi.
Într-o logică care-mi sfidează durerea de înțelegere,
firescul și nefirescul se corcesc la fiecare pas.
Oftatul mi se căpătuiește în piept,
privesc în gol până ce acesta se umple cu nedumerirea mea:
realitatea sângerează descumpănită sau...
asist la o înscenare a vieții?
Luna plină, căutând înțeles în zborul păsării
– căreia copiii răi sau ghearele unui prădător melancolic i-au stricat cuibul –
simte lumina cărată cu propriu trup fremătându-i în ochi.
La ora concertului de țârâituri,
greierele adoarme descumpănit în cutia viorii.
De ce femeile sunt mai frumoase
când încornorează cu goliciunea lor
decât atunci când alăptează?
Mult prea grăbită,
în nălucirea ochiului de apă,
moara ferecată a timpului macină sinele și sufletul trecătorului.
Doar câinele mai speră să-și întâlnească stăpânul sub felinar;
timpul lui se măsoară cu ceasul așteptător.
În vadul mării dintru începuturi,
îmi e tot mai greu să mă imaginez.

(Drobeta-Turnu Severin, 2O18, O7 septembrie)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu