joi, 13 septembrie 2018

ACASĂ



Îmboldind herghelia de vise înspre copilărie,
luna sporește până la suferință
aspirația nocturnă a sufletului.
Îi sunt recunoscător acestui oraș cu mult soare,
dar, în el, mă simt într-un acasă temporar;
între împrejurimi și mine, e prea puțin.

Toamna mea, petrece-mă spre acel acasă adevărat
să-mi primenesc sufletul,
desfată-mi zorii și visele pătimite-n abisul dorului!

Acolo-n liniștitul nord natal,
toamna era mai toamnă decât altundeva:
după o lungă vară de joacă cu soarele,
se odihnea mulțumită pe colinele domoale.
Soarele mă recunoștea și răsărea direct pe cerul sufletului meu,
când apunea, își lăsa-n custodia lui lumina vie.
Covorul de frunze ruginii era mai neted și mai moale.
În amurgul blând, se-auzea zahărul cum urcă-n strugurii bronzați,
cuibărită-n taina lor, noaptea le savura parfumul cu nesaț.
Sub poalele de mătase ale lunii, gutuile se credeau surori;
când luna se tescuia-n noapte, îi țineau locul până-n zori.
Sorbind perle de rouă, cocoșii erau mai zgomotoși.
Dis de dimineață, cu sudoare lui,
măria sa țăranul întreținea nemurirea câmpului...

Briza îmi dă la o parte perdeaua.
Luna îmi tulbură inima.
Cu amintirile înainte-mergătoare,
trimit dorul în recunoaștere.
O privesc prin ochiul din fereastră și-i spun ,,bună seara!”
intrând pe ușa timpului, într-o tăcere adâncă.

(Drobeta-Turnu Severin, 2O18, 13 septembrie)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu