duminică, 16 iulie 2017

Ce frumos arde focul tău!

Iubirea – mare stăpânind zarea cu povara adâncurilor!
rază de soare legând cerul de abis și-nflăcărând superbe atlantide!
cai sălbatici de ploaie galopând prin grădina florilor!...

Nedumerit,
până... când am întâlnit ,,mica sirenă”                     
ce-aprindea zarea cu anotimpuri de fecioară;
mi-a răvășit gândurile ademenindu-le cu vorbe dulci,
mi-a îngenunchiat sufletul cu bătăi de inimă,
m-a mângâiat cu clipa însorită ce-mi lipsea,
mi-a șipotit dorința cu rodul unei ploi alegorice...

Așa am devenit:
și val de dorințe,
și mănunchi de raze unidirecțional,
și aripă de ploaie pătimașă...

Se-ntâmplă întotdeauna câte ceva
în a sufletului microdeltă;
îngemănând dorul cu neodihna,
cu copastiile arzând,
deodată, m-am regăsit o corabie zveltă
în căutările pe-acest pământ.

De-atunci, în spectacolul mântuirii de sine,
trăiesc realitatea ca pe-o provocare;
până ce ultima năframă vie de apă va mărgini nisipul în apus
și fantoma ultimei raze de soare va migra aherontic
pe pleoapele ultimului bob de rouă
spre pârgul tomnatic al sânilor săi
cu iz de ispită acromatică
ancorată în cartul nopților văduvite de stele.


(Drobeta-Turnu Severin, 2O17, 16 iulie) 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu