luni, 3 aprilie 2017

FREELANCER

















Visam demult să mă retrag

în spaţiul meu material

– o linişte pusă-n libertate –

să ţin capul sus

(„nu vei zări nicicând un curcubeu dacă te uiţi în jos”[1])

cu torţa aprinsă la vedere.



(Libertate de-a gândi şi de-a visa

i-am cerut-o lui Dumnezeu)



Privesc curcubeul gândurilor şi-al stărilor,

ud seminţe de cuget...

sper să păcălesc fixaţiile

care mă împiedică să văd

dincolo de aparenţe!



Meditativ la infinit,

sfredelind în timp,

descompun imagini

cu sensul purificat al dorinţei de-a fi

şi-al sufletului de-a respira.



Nu există experienţă a libertăţii.

Trudesc la libertatea mea.

Să fii cu adevărat liber

nu e simplu deloc;

e un proces de durată.



În dependenţa umbrei de lumină,

nimeni nu-mi poate lua speranţa.



Din instincte strunite cu putere,

întreţin cu răbdare zborul,

oferind, zilnic,

jumătate din libertatea mea;

cealaltă jumătate o plătesc cu câte-un poem.



Şi libertatea are preţul ei!

(Drobeta-Turnu Severin, 2017, O3 aprilie)



[1] Charlie Chaplin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu