marți, 1 august 2017

VRAJA MĂRII

Amurgu-mi alintă ochii și, prin ale timpului frânturi,
Retrăiesc clipele prinderii în mrejele mării
Cu inima captivă-n concertul dintre două partituri:
Tezaurul de-amintiri și bucuria revederii.

,,Cu gleznele de-aramă,-ți pipăiam
Praful de scoică măcinat fără-ncetare;
În unda-ți primitoare, îmi răcoream
Umerii rumeniți de-nverșunatul soare.

Lovind făr-osteneală țărmul arzând,
Valul tău se prefăcea-n pescăruș străveziu
Care m-ademenea cu aripi fluturând
Spre-abisul sufletului tău, fără să știu.

Într-un dialog speculat și tăcut,
M-ai invitat la iarmarocul din zori,
M-ai lăsat în apnee, cu grai nenăscut
Provocându-mă cu  oferta de comori:

«Uite, epava unui vapor lovit de coșmar;
Cu prova, se sprijină-n scoicile cenușii,
Cu pupa împunge străfundul de calcar,
Peste toate punţile, aleargă raci vii.»

Mi-ai dedicat un crab și-un delfin,
Dantelați cu spuma sărutând nisipul;
Vrăjit, m-am prefăcut orb, numai să vin
Brațele desfășurând, să-ți mângâi chipul.

Ca pe-un tărâm slăvit de-apoteoze,
Fără motiv, pe loc, te-am venerat;
Într-un destin ascuns pe pajiștea de roze
Iubirea mea, pe veci, ți-am declarat.”


(Constanța, 2O17, O1 august)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu