luni, 7 martie 2016

EXERCIŢIU DE IMAGINAŢIE


Vrăjită lume nesfârşită în spaţiu şi timp
Gândul neumplut învăluie Calea Lactee
Îmi aşez nedumerirea într-un nou anotimp
Îmi dă târcoale o cosmogonică idee.

Mi-e greu să cuprind infinitul ceresc
Neputinţa îmi devorează cu sârg neuronii
Privirile înfiorate de întrebări nu depăşesc
Ţarcul cu gard ridicat de razele lunii.

Păreri de neputinţă trec peste mine, seci,
Cu roata timpului fără chip, nemilos, infidel
Un simplu călător printre veacuri reci
Între răsărit şi apus, la fel de misterios ca şi el.

Am aştepta toamna ca, la adăopostul acestui anotimp,
Să-i zăresc chipul în fruntea clipelor necruţătoarei caravane.
Urmărind frunzele ce cad neputincioase în faţa marelui timp,
Nu am văzut nici măcar o urmă arsă pe arămiile cadrane.

Nici mintea mea n-a reuşit să-l străpungă
Nu mi-a lăsat amintire nicio privire
Nici măcar gândul nu poate să-l ajungă
Aleargă ca un tren fără stăpân, în neştire.

Răsărit prin naştere şi luminat sub spectrul morţii
Cu zilele întinse pe o sfoară verde în vegetaţie,
Timpul mă joacă în exerciţiul incontrolabil al sorţii
Eu îl joc într-un exerciţiu nevinovat de imaginaţie.

În regnul vieţii, de la sămânţă la rădăcină,
Am găsit răspunsuri directe, uneori, induse,
Imprimate pe trup, în suflet sau pe retină,
De multe ori, chiar şi la întrebări nepuse.

Dar, în furtunoasele pasiuni de sub feericul cer,
Timpul rămâne, în continuare, un mare mister.

Din volumul ,,Gânduri în paşi de cuvinte"
Drobeta-Turnu Severin, 2O16, O7 martie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu